Now Reading
Dejte si rozhovor se Samem Jarošem o jeho první seniorské sezóně

Dejte si rozhovor se Samem Jarošem o jeho první seniorské sezóně

Nadcházející sezóna bude čtvrtá v pořadí, kdy Snowboard-Zezula podporuje slovenského snowboardistu Sama Jaroše. Pro Sama byla minulá sezóna poslední, kdy mohl závodit jako junior, letos ho čeká srovnání s těmi nejlepšími jezdci v mužských kategoriích. Svůj tréninkový a soutěžní program podřizuje svému velkému snu – účasti na zimních olympijských hrách v roce 2022 v čínském Pekingu.

Samo, co tě čeká v tvé první seniorské sezóně?
Tím, že jsem minulou sezónu ukončil působení v juniorech mě v sezóně 2019/20 čekají jen mužské závody. Prioritou budou závody Světového poháru v disciplínách slopestyle, big air a trénování nových triků. Půjde mi hlavně o udržení si dostatečného počtu FIS bodů, abych měl jistý start v kvalifikaci na olympijské hry v roce 2022. Kvalifikace začíná v srpnu 2020 na Novém Zélandu. V plánu mám dva až tři big air závody (Seiseralm v Itálii, Laax Open ve Švýcarsku a Snowjam ve Špindlu). Na Laax a Špindl se velmi těším, protože to bude můj první start na Laax Open a ve Špindlu se cítím tak trochu jako doma.

Máš v plánu zařadit do svých jízd nějaké nové triky?
V hlavě mám spoustu triků, které bych se chtěl naučit. Momentálně jsem zaměřený na switch bs rotace, abych se posunul na swb 10, 12. Stejně stále zkouším zajímavé rotace přes hlavu, které použiji právě v slopestyle. Ten je rok od roku víc a víc o kreativitě. Vedle trénování nových triků chci vyladit techniku triků, které mám již zažité. Mám v plánu zkoušet i nové graby.

Jak vidíš aktuálně československou snowboardovou scénu?
Legendy jako je Horis (Petr Horák) a Šárka Pančochová potkávám většinou na svěťácích a FIS závodech. Během tréninků v Rakousku zase často potkám české young guns jako jsou Hrstka, Hroneš, Salač. Pokecáme, zajezdíme spolu. A na Slovensku nám doufám vyrůstá mladá generace, o které brzo uslyšíme!

V jaké fází je tvoje spolupráce s Red Bull?
S Red Bullem spolupracuji už pár let. Samozřejmě jako u skoro každé firmy začínáš od píky, a tak se naše spolupráce každý rok mění. Toto léto se mi dokonce podařilo dostat se do ATC (Athlete Training Center) v Rakousku, kde se připravují sportovci z celého světa. Je to velmi příjemné prostředí, kde nejen že makáš na sobě fyzicky, ale nabereš taky obrovské množství inspirace. Každý den máš možnost potkat ty nejlepší světové sportovce z naprosto odlišných odvětvích. Takže jeden den cvičíš s vítězem Rally Paris-Dakar a druhý den zase s nejlepší obstacle runnerkou na světě.

Plánuješ pro tuto sezónu zařazení nějakých nových tréninkových metod?
Každou sezónu se snažíme zlepšovat podmínky a hledat spolu s trenéry cesty jako zintenzívnit trénink a urychlovat regeneraci. Momentálně používáme v letní přípravě čtyřkolku při skákání do airbagů. Jde o to abych neplýtval energií na šlapání do kopce, ale abych veškerou energii využil na trénování triků. Zatím to vychází tak, že za den se čtyřkolkou dám o 100 % více skoků, než když jsem si skok do airbagů šlapal pěšky! Chci trénovat prostě efektivněji, abych mohl podávat stále 100% výkon.

Víme, že si cílevědomě sám posouváš vlastní hranice. Jaký sis stanovil cíl pro nadcházející sezónu?
Mé cíle na Světových pohárech je pohybovat se kolem top 10, což je pro mě ve věku 18 let velká výzva. Stejně tak se chci letos zaměřit na situace, kdy nemám 100% komfort. Pokud mi například nesedí ve špatných podmínkách skok, budu chtít podat maximální výkon, a ne pouze svůj standard. Samozřejmě musím mít naježděné triky na 100 procent. Mám rád závody i na Slovensku a v Čechách; přece jsem tam doma a atmosféra je hned více uvolněná. Jezdit a trénovat na Světové poháry však vyžaduje hodně cestování a tak se často stane, že na závody doma nebo v Čechách se ani nedostanu. Mezi mé oblíbené závody na Slovensku patří například letní Big Air v meste na koupališti v Kremnici, kde je vždy mega hodně diváků a super atmosféra! V Česku pak jednoznačně Snowjam ve Špindlu.

Samo, díky za rozhovor. Držíme palce, ať Ti vše klapne podle Tvých představ!

© 2023 Board Magazine. 
All Rights Reserved.