Now Reading
Interview: S Lukášem Halfarem o 350km cyklo-skate tripu podél Dunaje

Interview: S Lukášem Halfarem o 350km cyklo-skate tripu podél Dunaje


Lukáš Halfar se nám nedávno ozval, že má v záloze video z letního tripu podél Dunaje, na který se na kolech vypravila parta ve zložení Lukáš Halfar, Vašek Stavárek a Boris Jambrich. Jelikož jsem jejich trip sledoval v průběhu na Instagramu a jako vášnivý cyklista jsem jim i záviděl, nedalo mi jinak, než Lukáše vyzpovídat o jejich 343 km dlouhém dobrodružství.

Video je super, moc díky, že jste se rozhodli s náma podělit! Zajíma mě, jak se zrodila myšlenka vydat na skate tour na kolech?
Nápad přišel minulou zimu během lockdownu, kdy jsem přemýšlel nad výletem, který by co nejméně mohly pokazit covid restrikce. V té době jsem si dával do pořádku svůj trekáč a vzpomněl si na to, jak jsme s Vaškem a Borisem vyrazili v létě na jednodenní bike trip po okolních lesích. Od té doby jsme si při skejtovačkách pořád říkali, že to musíme zopakovat.

Jak moc do detailu jste museli takový trip plánovat? Kde jste třeba sehnali trasu? Spoty na nocleh a tak? Rakousko zrovna není moc friendly pro camping na divoko.
Už delší dobu jsem věděl, že podél Dunaje vede nádherná cyklostezka Donauradweg. Detaily, jako například kde budeme skejtovat a kde spat, jsme vůbec neřešili. Dopředu jsme hlavně řešili technické věci a zejména na jakých kolech pojedeme. Boris volil jedinou možnou volbu a to, že pojede na svém Favoritu z roku 84. Abychom jsme drželi podobné tempo, rozhodl jsem se, že si Favorita pořídím taky. Dále jsme na skate sessions hodně řešili, kolik je vlastně rozumné ujet v průměru km za den, aby se dalo potom ještě skejtovat. Co se týče spaní, pokaždé jsme si jen na mapách vyhlídli místa, které by mohla být odlehlejší. Až poslední noc jsme zjistili, že vlastně nejlepší je spát přímo na cyklostezce, kde je sucho a nelítá tolik komárů.

To mě docela zajímá, z videa vidět, že ty s Borisem jedete retro a Vašek měl docela hezké gravel kolo. Byl to šílený rozdíl v tom, jak kdo musel makat? Nebo jste obecně jeli pohodičku? A museli jste řešit nějaké mechanické problémy?
Kdo zná Borise, tak se určitě nebude divit, že jestli to kolo bylo v nějakém stavu před tripem, tak v tom stavu zůstalo i na tripu. Boris vyrazil se znatelnou osmicí na zadním kole, což určitě bude vidět na nějakém ze záběrů. Po několika málo prvních kilometrech nám hlásil, že mu kolo začíná dřít o vidlici, což nebyla náhoda, když kolo vezlo znatelnou tíhu všeho potřebného na několik dní. V tu chvíli jsme se s Vaškem modlili, aby to bylo v pohodě. Nevíme z jakého důvodu, ale druhý den se kolo vzpamatovalo do své původní osmice a jelo se dál! Já Favoritku pořídil přes bazar za pár korun a Vašek z rozumného pudu sebezáchovy pořídil pár dní před tripem gravel bike. Kola jsme si i pro srovnání vyměňovali a z hlediska makání na hezké cyklostezce až tak zásadní rozdíl nebyl. Zásadní rozdíl byl v dráze brždění a taky v tom, že Favoriti nemají moc silný rám a při rozjedu se celou tou tíhou vlní.

Haha, favorit sice hezký ale spolehlivost moderného kola tam marně hledat. Jakou jste měli strategii na počet kiláků za den? Jak jsi už říkal, jak odhadnout kolik kiláků je dost na to, aby člověk ještě dokázal jezdit? A co bolavé prdelky? Měli jste někdo pod kraťasama schované cyklo šortky?
Před odjezdem nám vycházel průměr přibližně 45 km na den.
Věděli jsme, že se dá určitě najet i více, ale nejspíš bez skejtu a možnosti poznávání. Nakonec jsme měli se všemi zajížďkami průměr 57 km na den. Dokonce jsme před tímto výletem dělali zkušební trip z Brna do skateparku ve Velkých Bílovicích a přibližně jsme tušili, co náš čeká.
Ten skutečný nájezd byl podle mě na hraně kvůli tomu, že pět dní z šesti se skejtovalo. Na letošek plánujeme podobný trip, ale chceme určitě nějaké volné dny bez nájezdů km a mít tak čas hledat hlavně street spoty.
Jinak Vašek měl spešl šortky s vypolstrováním a dost si to vychvaloval. Já a Boris jsme měli takovou gelovou návlečku na sedánku, což bylo taky dost v pohodě.

Dokážeš si představit se na takovém tripu házet ze schodů a pak šlapat 50km? Jak probíhal proces balení? Co všechno jste měli sebou a na co se vysereš pro příště?
Moc právě nedokáži. Jeden den tohle Vašek zkoušel a bohužel si zrušil nohy na další dva dny. Na kole se šlapat dá dál, ale není moc čas na regeneraci. Dost nám dal ten zkušební mini trípek, kde jsme zjistili kolik to zhruba bude vážit a co je zbytečné.
Na tady tom zabalení na bike trip je hodně uspokojující pocit, jak má člověk vše potřebné pro život na jednom místě a ví přesně, kde co je.
Hodně jsme taky přemýšleli, jak se budeme schovávat před deštěm. Na předpovědi byly původně dva dny s přeháňkami. Nakonec bylo pořád azuro! Stan jsme měli, ale nakonec jsme ho používali jen jako moskitiéru.
Příště bych se třeba vykašlal na french press, který zabíral celkem dost místa. Pak je dobrý si nakupovat jídlo třeba jen na půlden, protože až na takovým výletě si člověk uvědomí, kolik toho sní z hlediska hmotnosti:D

Jaký je teda plán na další trip?
Určitě chceme podobný výlet zopakovat, ale s cílem skejtovat hlavně street spoty a DIY. Mít více času na skateboarding a relax, kterého není nikdy dost. Ve hře je pobřeží Nizozemska – Belgie – Francie, kde by se dalo začít v Amsterdamu. Po cestě je mnoho měst, kde jsou super spoty. Navíc je to zase po rovince, v úrovni moře.

Moc díky za info, inspo a motivaci. Na závěr, co by jsi doporučil každému, kdo chce vyrazit na podobnou tour? Měj se nejlíp a ať vám výjde další trip!
Za mě i za kluky děkuji za rozhovor a prostor pro zveřejnění videa a fotek! Pokud to někoho nadchlo, tak ať určitě vyrazí. Dá se jet opravdu na čemkoliv, není potřeba žádná speciální výbava. Hlavně mít dobrou partu a chuť vypadnout!

© 2023 Board Magazine. 
All Rights Reserved.